De ce corpul nostru are nevoie de mai mult zinc?

De ce corpul nostru are nevoie de mai mult zinc?

Un mineral deseori ignorat, zincul este pomenit destul de rar ca si supliment echilibrant in cazul nenumaratelor afectiuni mai mult sau mai putin subtile ce pot avea ca si consecinta un nivel scazut de vitalitate.

Spunem acestea deoarece doza zilnica recomandata de zinc se afla undeva la 11 mg pentru barbati si 8 mg pentru femei, cantitati aproape neinsemnate care ne-ar lasa sa credem ca pot fi obtinute usor din hrana cea de toate zilele. Se spune ca cel mai bogat aliment in zinc ar fi stridiile ; in 100 grame de stridii regasim 75 mg de zinc. Molustele nu sunt insa consumate foarte des de catre marea masa a populatiei europene, alte surse alimentare de zinc fiind de prisos. Astfel descoperim ca restul alimentelor bogate in zinc sunt tot de natura proteica; carnea de miel (3 mg/100 gr.), vita (3mg/100 gr.), pui (1 mg/100 gr.), ouale (0,6 mg/ou) cat si anumite oleaginoase si leguminoase precum nucile caju (2.5 mg/30 gr.), semintele de dovleac (1,6 mg/30 gr.) si respectiv nautul (2.5 mg/100 gr.). Trebuie subliniat importanta faptului ca toate aceste alimente sa fie de calitate cat mai aleasa, preferabil ecologice si nemodificate genetic pentru asigurarea aportului maxim in zinc. S-a mai constatat ca zincul derivat din alimente oleaginoase sau leguminoase se asimileaza mai greu decat cel ce se regaseste in produsele de origine animala. Acest lucru se explica prin substantele numite fitati care actioneaza ca si antinutrienti in combinatie cu zincul sau alte elemente nutritive.

Probleme apar atunci cand asimilarea zincului din alimentatie se face necorespunzator (uneori datorita simptomului intestinului permeabil), rezultand un aport zilnic sub media recomandata, dand nastere la carenta. De altfel, insasi aportul recomandat se dovedeste a fi cu mult sub cantitatea optima de care ar avea nevoie organismul, marturie fiind multe persoane care au urmat un program de suplimentare cu zinc apreciat drept « agresiv » (de la 100 mg pe zi in sus) si care ulterior au resimtit o crestere substantiala a nivelului de energie, o imbunatatire calitativa a somnului, marirea rezistentei la boli si la stres etc.

In consecinta, avand in vedere faptul ca zincul nu se obtine tot timpul usor printr-un regim alimentar conventional si observand efectele pozitive ale unei suplimentari puternice in zinc, putem trage doua concluzii : este foarte posibil ca marea majoritate a populatiei sa fie deficienta in zinc iar aportul zilnic recomandat este departe de a fi indestulator.

 

Care sunt avantajele unei suplimentari cu zinc ?

1. Stimularea cresterii nivelului de testosteron la barbati, echilibrare hormonala

Diverse cercetari si studii au ajuns la concluzia ca nivelul de testosteron este in scadere la barbati cu aproximativ 1% pe an, si asta de cel putin 30 de ani. Cauzele acestui dezastru hormonal nu se cunosc bine, existand mai multe ipoteze : cresterea folosirii plasticurilor si fibrelor sintetice ce contin ftalati (care pot provoca dezechilibre hormonale), folosirea intensa a tot ce este aparatura electronica care emite radiofrecvente de tip microunde (telefoanele mobile, modemurile wi-fi, concentratia mare de antene GSM din marile orase) ce distrug calitatea spermei la barbati atunci cand acestea sunt tinute in proximitatea zonei genitale, consumul alimentelor ce contin organisme modificate genetic, viata de tip modern confortabila lipsita de riscuri si provocari sau chiar ideologiile stangiste precum feminismul.

Consecintele scaderii nivelului de testosteron la barbati sunt dezastruoase pe termen lung. Barbatii isi pierd masa musculara sau nu ajung sa si-o dezvolte niciodata, devin nehotarati, deprimati, impotenti, isi pierd puterea de concentrare, gustul de viata si ambitia in general. Mai mult, un nivel scazut de testosteron la barbati a mai fost asociat cu insomnia si obezitatea.

Ei bine, zincul intr-o forma usor asimilabila de catre organism ajuta testiculele si suprarenalele la marirea productiei naturale de testoreron in organism. Se recomanda zincul sub forma de picolinat sau orotat, si mai putin sub forma de citrati, sulfati sau gluconati. Acestia din urma sunt deseori de origine sintetica (avand adaugati coloranti si conservanti sintetici) si sunt greu absorbiti de catre organism.

La femei, zincul stimuleaza productia de estrogeni si progesteron jucand un rol indispensabil in cadrul sistemului reproductor si glandular.

 

2. Este anti-cancerigen

S-a observat ca zincul actioneaza ca si antioxidant si anti-inflamator neutralizand asa zisul stres oxidativ care este responsabil de izbucnirea bolilor, inclusiv cele grave precum cancerul. In acelasi timp, zincul intareste sistemul imunitar impotriva infectiilor si racelilor.

 

3. Stimuleaza si mareste fertilitatea la barbati si femei

Acest punct este foarte important, data fiind epidemia de infertilitate ce loveste tot mai multe casnicii in occident dar si in Romania. Zincul desfasoara o activitate importanta in cadrul cresterii si dezvoltarii ovulilor la femei si mareste atat libidoul cat si calitatea spermei la barbati.

 

4. Ajuta la refacerea si dezvoltarea tesutului muscular

Foarte trebuincios sportivilor si mai ales culturistilor, zincul accelereaza recuperarea musculara dupa antrenamente, prin rolul sau in multiplicarea si dezvoltarea celulelor. Datorita stimularii productiei de testosteron si hormon de crestere, zincul este indispensabil cresterii in masa musculara si mentinerii unui metabolism sanatos.

 

5. Inlesneste absorbtia nutrientilor

Carenta in zinc are ca si consecinta un nivel scazut de energie datorita functiilor acestui mineral in asimilarea carbohidratilor in organism. Mai mult, zincul este folosit la sintetizarea proteinelor si aminoacizilor derivati din alimentatie.

 

6. Ajuta la detoxificarea ficatului

Prin marirea absorbtiei nutrientilor, accelerarea metabolismului si actiunea sa anti-inflamatorie, zincul ajuta ficatul in eliminarea deseurilor. Suplimentarea cu zinc a fost asociata cu un nivel scazut de probleme hepatice.

 

Concluzii

Avand in vedere toate cele expuse mai sus, o suplimentare cu zinc trebuie luata in calcul de catre toti cei ce sufera de depresie, anemie, insomnie, cancer sau infertilitate. Zincul este recomandat sportivilor pentru imbunatatirea performantelor si a vitezei de refacere a tesutului muscular dupa solicitari fizice intense. Aportul zilnic recomandat prin suplimentare se afla undeva pe la 50 mg, insa trebuie consultat un specialist in sanatate inaintea inceperii oricarui tratament cu zinc, mai ales daca se urmareste depasirea dozei zilnice.

 

Picolinat de Zinc

Pelinul Dulce (Artemisia Annua) distruge 98% din celulele canceroase in doar 16 ore

Artemisia Annua (Pelinul Dulce) este o planta aromatica folosita in medicina chinezeasca ca si un remediu puternic impotriva malariei. Artemisininul este substanta activa ce se regaseste in aceasta plante. Oamenii de stiinta au descoperit faptul ca asocierea artemisininului cu fierul mareste in mod remarcabil eficacitatea acestuia impotriva cancerului pulmonar si de san. A nu se confunda… Vezi detalii

Vitamina B17 (Laetril sau Amigdalina) si neutralizarea cancerului

Vitamina B17, numita si amigdalina sau laetril, se regaseste in samburii de caise la o concentratie de 3%. Dupa unii cercetarori, amigdalina ar putea fi unul dintre cele mai puternice remedii naturale impotriva cancerului. Vitamina B17 sub forma de laetril, a fost pentru prima data folosita ca si tratament anti-cancer in Rusia, la mijlocul secolului… Vezi detalii

Ce este colagenul si care sunt beneficiile sale?

Substanta proteica fundamentala ce ajuta la fixarea pielii pe tesuturi cat si la elasticitatea ei, colagenul se regaseste in tot ce indeplineste functii de „legatura” in corpul nostru. Astfel, colagenul mai este prezent in cartilaje, ligamenti, oase si alte tesuturi conjunctive. Desi cea mai abundenta proteina in corpul nostru, nivelul de colagen scade inexorabil odata… Vezi detalii

Indulcitorul cel mai sanatos : zaharul de palmier de cocos

Zaharul de palmier de cocos (Cocos Nucifera) este un indulcitor aparut recent pe pietele din occident si din Romania. El ramane insa un produs marginal in marea de indulcitori dominata de zaharul alb din sfecla, trestie, indulcitorii sintetici (zaharina, aspartamul) sau chiar inlocuitori asa zis naturali precum stevia. Acest fapt se poate explica prin volumul… Vezi detalii

Merisorul (Cranberry), un superaliment cu avantaje nebanuite

Din fructul rosu al merisorului se obtine un extract concentrat in vitamina C cat si anumiti polifenoli (antioxidanti) avand efecte terapeutice remarcabile, precum eliminarea bacteriilor din tractul urinar, tratamentul ulcerului stomacal, micsorarea tumorilor canceroase sau fluidizarea circulatiei sangelui in artere.         1. Dezinfectarea naturala a tractului urinar Sucul de merisor este un leac traditional… Vezi detalii

Top 5 beneficii ale seleniului

Acest mineral se regaseste in cantitati tot mai mici in soluri, una din consecinte fiind degradarea valorii nutritive a hranei moderne. La ora actuala, nucile braziliene sunt alimentul cel mai bogat in seleniu ; acestea sunt originare din padurea tropicala amazoniana si se vand la preturi mereu in crestere la noi in tara, cantitatile fiind limitate.… Vezi detalii

Graviola – Un superaliment si un nou tratament natural impotriva cancerului

Annona muricata este un arbore originar din padurea amazoniana, care a dovedit un potential remarcabil in tratarea cancerului. Frunzele si fructele acestui copac (cunoscute sub numele Graviola sau Guanabana) contin substante anti-cancerigene de mii de ori mai puternice decat chimioterapia in lupta impotriva multor tipuri de cancer. Unele cercetari stiintifice publicate in Journal of Natural… Vezi detalii

Despre puterea turmericului (Curcuma Longa)

Turmericul (Curcuma longa) sau zerdiceaful, este o planta originara din India, folosita la scara mondiala ca si condiment sau colorant natural. Este inrudit cu ghimbirul. Turmericul contine curcuminoizi, dintre care cel mai important este curcuminul (curcumina). Conform publicatiei Journal of the American Chemical Society, curcuminul indeplineste o multime de functii in organism. Este antioxidant, antiinflamator,… Vezi detalii

10 lucruri mai putin cunoscute despre Vitamina D

  Rolul vitaminei D3 in asimilarea calciului si fosforului la nivelul oaselor si dintilor este bine cunoscut. Cercetarile mai recente au evidentiat insa ca importanta acestei vitamine a fost mult subestimata si ca n-ar fi exagerat daca s-ar afirma ca este poate cel mai important nutrient pe care se poate bizui organismul nostru de-a lungul… Vezi detalii

error: