Cata Vitamina D are nevoie organismul nostru?

Una din cele mai importante funcţii ale vitaminei D este cea de catalizator în absorbţia calciului şi fosforului. Ea joacă deasemenea un rol important în menţinerea unui sistem imunitar sănătos. Un aport suficient în vitamina D este esenţial pentru sănătatea sistemului osos şi a dinţilor, precum şi pentru a îmbunătăţi rezistenţa organismului la boală.
La vârsta adultă, un aport insuficient de vitamina D cauzează osteoporoză sau osteomalacie.
Cercetările din ultimii ani demonstrează că un nivel adecvat de vitamina D poate reduce incidenţa bolilor cronice, inclusiv a cancerului, care produc un milion de victime anual în întreaga lume.

Cercetările arată că vitamina D poate juca un rol important în reducerea riscului apariţiei bolilor cardiovasculare, sclerozei multiple, fibromilagiei, artritei reumatoide, depresiei, bolii Alzheimer.

Carenţa în această vitamină mai poate cauza: oboseală generală, dureri de oase si muschi sau senzaţie de slăbiciune (dificultate în a urca scările, a se ridica de jos sau de pe scaun).

Corpul nostru produce în mod natural vitamina D doar prin expunerea directă la soare.

Cele mai importante surse alimentare de vitamina D sunt peştele gras şi uleiul din ficat de peşte.

Vitamina D este mult mai importantă pentru sănătate decât se credea şi riscul de deficienţă în aceasta ne poate afecta pe toţi.

Este aproape imposibil să ne luăm suficientă vitamina D din alimentaţie şi expunerea la soare. Deoarece expunerea la soare este limitată la perioada verii şi mulţi dintre noi nu profităm de această oportunitate (sau dacă o facem folosim creme de protecţie), este de la sine înţeles că organismului nostru nu îi asigurăm cantitatea necesară de vitamina D pentru o funcţionare optimă. Deficienţa în vitamina D este epidemică, dar din păcate, majoritatea dintre noi – nici măcar doctorii – nu sunt la curent cu aceasta.
Cea mai compatibilă formă de vitamina D cu nevoile organismului este vitamina D3 (colecalciferol), formulă identică celei produse în mod natural în piele în prezenţa razelor solare.

Nu s-au evidenţiat efecte adverse ale suplimentării cu D3 la doze de pană la 10000 UI/zi. De fapt, 10000 UI/zi reprezintă cantitatea de vitamină D produsă de organism în timpul expunerii la soare. Deoarece corpul nostru produce doar atât cât are nevoie nu mai e cazul să menţionăm că doza zilnică recomandată de 400 până la 800 UI pe zi este insuficientă.

Conform ultimelor studii în acest domeniu, dozele recomandate ar fi de 1400 UI la copii (cu greutatea în jur de 20 kg) şi 5000-6000 UI la adulţi.

Vitamina D3 5000 UI

 

One Response to Cata Vitamina D are nevoie organismul nostru?

  1. Credeam gresit ca avem nevoie doar de 400 unitati pe zi. Nu e de mirare ca avem atatea probleme de sanatate: osteoporoza, carii dentare, cancer, boli de inima, depresie, insomnie…si lista poate continua.
    Lucrurile astea ar trebui sa le stie toata lumea, asa ar fi mai putina suferinta in jurul nostru.

Leave a reply